6 důležitých otázek na konzultaci

1. Zajímejte se aktivně o zkušenosti lékaře

Zkušenosti lékaře jsou pro zdárný průběh i výsledek zákroku klíčové. Před první návštěvou hledejte nezávislé reference – nejcennější jsou osobní doporučení.  Důležitá je atestace lékaře z plastické chirurgie, délka praxe a počet provedených operací. Nestyďte se proto svého lékaře na konzultaci zeptat, kolik přibližně augmentací prsou měsíčně provede. Pohlídejte si také, aby vás operoval stejný lékař, se kterým jste zákrok konzultovala.

Podívejte se na:  Zkušenosti renomovaných plastických chirurgů!

2. Požádejte lékaře o ukázku fotografií

Požádejte svého lékaře o ukázku operačních výsledků – tedy fotografie před a po augmentaci.  Získáte tím lepší představu o možnostech zákroku a snadněji si s lékařem vyjasníte Vaše očekávání i reálné množnosti.

3. Zeptejte se na možné komplikace

Nezapomeňte, že augmentace  prsou je operace.  Zeptejte se proto na možné komplikace a rizika. Lékař s vámi probere všechny potřebné detaily zákroku (kontraindikace, průběh před a během zákroku, vedení řezu, typ, velikost a umístění implantátů, rekonvalescenci, rizika …) a zodpoví vaše dotazy. V souvislosti s komplikacemi se ptejte se také na záruky na implantáty.

4. Jak mohu riziko komplikací snížit?

Komplikace se mohou vyskytnout vždy. Obecně však platí, že čím zkušenější ho lékaře a kvalitnější implantáty zvolíte, tím nižší toto riziko je. Nejnižší prokázaný výskyt pooperačních komplikací pak mají prsní implantáty Mentor.

Tip: Nenechte se zlákat nízkou cenou zákroku, podezřele nízká cena obvykle signalizuje potenciální problém.

5. Dostanu implantáty nejvyšší kvality?

S výběrem velikosti i konkrétním typem implantátu Vám nejlépe pomůže lékař dle Vašich estetických požadavků. Ujistěte se, že vybíráte implantáty nejvyšší kvality prověřené nejen CE značkou, ale i další certifikací –  celosvětově uznávaným certifikátem FDA.

Tip: Pozor, někteří výrobci implantátů uvádějí certifikát FDA, který se však vztahuje pouze na jednu jeho komponentu – gel, ne na celý vyrobený implantát.  Celosvětově získali certifikát FDA na celý implantát  pouze  tři výrobci. Z implantátů dostupných v ČR mají tuto certifikaci FDA pouze implantáty Mentor.

6. Jaké mám záruky?

Za provedení zákroku je zodpovědný operatér a v případě komplikací budete řešit vše potřebné přímo s ním.  Na prsní implantáty se pak vztahuje samostatná záruka, jejíž podmínky se liší dle výrobce.  Nejširší záruční program pacientkám aktuálně nabízí MentorPromise. Otázku záruky byste na konzultaci měla s operatérem určitě probrat.